Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: неделя, март 26, 2017

Всеки втори е болен, ако не искате и вие да попаднете в тази бройка, правете тези 11 неща, които ще ви спасят от болести

kurkuma-moshten-estestven-antibiotik2-1024x682
януари07/ 2017

С зимния сезон се появява неприятната заплаха да се разболеем от грип.

Ваксини има, разбира се, но дори и те не дават 100% защита от грип. Затова е важно навреме да подготвим организма си.

 

Ето няколко простички неща, с които да подсилите имунитета си и да устоите на предизвикателствата на студения сезон пише zajenata.

bg.

1.

Пийте повече течности.Преди всичко – вода. През отоплителния сезон въздухът в помещенията е доста пo-сух и лигавицата на дихателните пътища също става по-суха. Това я прави по-податлива на въздействието на всякакви вируси и вредни микроорганизми. Поне веднъж дневно правете промивки на носа със солен разтвор.

 

2. Приемайте повече витамини . Хапвайте продукти с витамин D – яйца, извара, сирене, риба.

През зимния сезон слънцето е много по-слабо и организмът страда от липса на достатъчно от този витамин, който влияе на различни процеси в организма и на имунитета. Ако решите да приемате витамин D във вид на капки или таблетки, посъветвайте се с лекар за дозировката.

Разбира се, включете в порциона си повече свежи плодове и зеленчуци, особено такива, които са богати на витамин С (например цитруси). Можете да се насочите и към изпитани комбинирани витамини, за да сте сигурни, че организмът ви ще получи всичко необходимо.

 

3. Пийте ехинацея и джинджифилов чай с мед и лимон. Те повишават имунитета.

 

4. Редовно дезинфекцирайте шала и ръкавиците.

Започваме с това, колкото и странно да ви изглежда, защото май не се сещаме за този момент в защитата на организма. В шаловете и ръкавиците вирусите се чувстват удобно в продължение на 2-3 дни.

 

5. Овлажнявайте помещението и кожата си.

Сухият въздух вътре и студеният навън карат кожата на лицето да изсъхва, а на ръцете дори се напуква. Получават се микропукнатини по кожата, през които в организма проникват вредни микроби.

Включително и вирусът на грипа. Ако нямате овлажнител, поне слагайте мокра кърпа на парното и редовно мажете – освен лицето – и ръцете с овлажняващ крем.

 

6. Дезинфекцирайте телефонния апарат, дистанционното, дръжките на вратите – всички вещи, които цялото семейство ползва ежедневно.

 

7. Проветрявайте дома си – поне по 10 минути сутрин и вечер. Така няма да давате възможност на микробите да съществуват в дома ви и да се разпространяват.

 

8. Не пропускайте да миете ръцете си, особено след като се приберете. Навън пипаме пари, хващаме се за дръжките в градския транспорт – това са едни от най-удобните за вирусите начини да ни атакуват.

 

9. Спортувайте и се закалявайте. Разходки на чист въздух, малко гимнастика сутрин, може би 2 пъти седмично танци или фитнес – със сигурност ще имате голяма полза от това.

Така премерените физически натоварвания подсилват имунитета. Но ако прекалявате, това може да направи организма по-уязвим към вируси. За закаляване използвайте контрастни душове.

 

10. Доставяйте си радост и гледайте ведро на живота. Негативните мисли и трудното преодоляване на проблемите отслабват нашия организъм и го правят доста по-податлив на заразяване, пише „Здравен журнал“.

Така че – усмихвайте се повече, мислете позитивно, общувайте с ведри хора.

 

11. Спете достатъчно. Пълноценната почивка е едно от най-важните неща – оставяйте си достатъчно време за „презареждане“.

loading...
loading...