Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: сряда, януари 18, 2017

Храните, за които трябва да забравите, ако имате болки в ставите. Само ще влошите състоянието си с тях

nyeri-sendi
януари09/ 2017

Болката в колената варира от лека до тежка, остра или хронична. Може да причини дискомфорт, болка или възпаление във всяка част на ставата, пише beu.bg.

Най-честите причини за болки в ставите включват подагра, артрит, наранявания, счупвания или изкълчване, фибромиалгия и лупус .

Ако страдате от болки в ставите храната, която ядете може да усложни възпалението. Тук представяме осем, които храни е необходимо да избягвате, за да запазите ставите:

1. Захарта

Колкото и да са вкусни поничките, шоколадовите и други десерти, вие ще поискате да им устоите, ако страдате от болки в ставите. Преработените захари задействат освобождаването на възпалителни посредници, известни като цитокини. Това включва захарта в бонбоните, газираните напитки и зърнените храни, други закуски. Излишната захар в тялото оказва натиск върху ставите, може да доведе и до увеличаване на теглото.

 

2. Мононатриев глутамат

Мононатриевият глутамат е най-добре познат с употребата си като хранителна добавка-овкусител, чистият мононатриев глутамат е бял кристален прах. Най-често се среща в соевия сос и азиатските храни. По същия начин така обаче може да се намери и в полуфабрикати, замразени готови и полуготови храни, готови супи, смеси и подправки, салатни сосове и деликатесни меса. МНГ би могъл да предизвика възпаление в организма и да влоши болки в ставите.

 

3. Алкохолът

Алкохолът не е просто натоварващ за черния дроб. Прекомерната консумация на алкохол има негативен ефект и върху ставите. Бирата съдържа пурини. Те се превръщат в пикочна киселина в организма, което е изключително вредно за болки в ставите. Бирата съдържа глутен, които може да бъде вреден за крехки стави.

 

4. Рафинираните въглехидрати

Продукти с бяло брашно като хляб и бисквити, бял ориз, бели картофи и много зърнени култури са рафинирани въглехидрати. Проучванията показват, че преработените въглехидрати са вероятно една от основните причини за затлъстяването и други хронични заболявания. Тези храни имат висок гликемичен индекс. Те подхранват производството на възраст, което стимулира възпалението.

 

5. Червени и преработени меса

И червените и преработените меса съдържат пурини и нитрати. Тези химикали влошават болката и възпалението в организма. Изследванията са показали, че червените и преработените меса не само предизвикват възпаления, те подкрепят и растежа на рака.

 

6. Млечни продукти

За повечето хора, млякото и млечните продукти са силно възпалителна храна. Проучванията показват, че по-голямата част от възрастните имат поне известни затруднения в преработването на мляко, независимо дали го знаят или не. Ако млечните продукти заемат голяма част от вашата диета, това може да предизвика възпалителна реакция. Ако страдате от болки в ставите, най-добре е да изключите млечните продукти от диетата си.

 

7. Сол

Много опаковани и предварително направени храни съдържат големи количества сол и други консерванти, заради по-дългите срокове на годност. Рафинираната сол е с високо съдържание на добавки и химикали, които нарушават баланса на течностите в организма. Обърнете внимание на това, което съдържа храната ви. Избягвайте т. нар. джънк фууд (junk food)храни и храни за микровълновата печка. Ако искате да използвате сол, когато готвите, сменете готварската сол с розова хималайски морска сол.

 

8. Царевично масло

Много закуски и тестени изделия съдържат царевично масло или други масла, които са с високо съдържание на омега-6 мастни киселини. Проучванията показват, че тези масла може да доведе до възпаление. Избягвайте соя, фъстъци, салатни сосове и масло от гроздови семена. Заменете ги с храни, съдържащи омега-6 мастни киселини с противовъзпалителни омега-3 алтернативи като зехтин, ядки, тиквени семки и ленено семе.