Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: понеделник, ноември 20, 2017

При мен това се получи, нямам търпение да споделя с всички! Отслабнах с 23 килограма за 3 месеца просто като направих това

септември02/ 2017

Диетата е наречена на името на лекар от Ню Йорк, който създава план, забраняващ консумацията на нишесте и протеини през периода на диетата. Уилям Хауърд Хей започва да развива идеята за разделно хранене през 1904 г., за да лекува заболявания, включително сърдечни.

Той самият отслабва 23 кг за около три месеца , следвайки режимът на диетата, която създава.

При започването на диетата, Хей тежал 102 килограма и имал високо кръвно налягане и влошено състояние на бъбреците.

Разделно хранене насоки

ГРУПИ ХРАНИ ХРАНИ КОМБИНИРАЙТЕ С НЕ СЪЧЕТАВАЙТЕ С ИЗКЛЮЧЕНИЯ

Кисели плодове Грейпфрут, портокали, лимони, зелени лимони, ананаси, нарове, домати Леко кисели плодове и ядки и семена Сладки плодове и други групи храни Доматите могат да се ядат с ниски и без скорбяла зеленчуци и авокадо Леко кисели плодове Ябълки, кайсии, ягоди, грозде, киви, манго, нектарини, папая, праскови, круши, сливи, ягоди Кисели или сладки плодове, не и двете, както и ядки и семена Други групи храни

Сладки плодове Банани, кокоси, фурми, сушени плодове, сушени сини сливи, стафиди Леко кисели плодове и ядки и семена Кисели плодове и други групи храни   Дини Пъпеш, медена роса, диня Яжте самостоятелно Всички групи   Протеини Месо, птици, риба, яйца, млечни продукти, фасул, грах, ядки и семена, фъстъци, соя, соеви продукти, тофу Зеленчуци с малко, или никаква скорбяла Други протеини, мазнини, въглехидрати и нишесте, плодове

Пие се мляко самостоятелно Зеленчуци с малко, или никаква скорбяла Аспержи, артишок, зелен фасул, цвекло, броколи, зеле, карфиол, краставици, патладжан, чесън, салата, целина, моркови, лук, магданоз, грах, чушки, ряпа, гъби, тиквички Протеини, въглехидрати, продукти с нишесте Плодове   Въглехидрати и нишесте Хляб, тестени изделия, зърнени храни, картофи, тиква, картофи Зеленчуци с малко, или никаква скорбяла и мазнини Плодове и протеини   Мазнини Авокадо, маслини, кокосово масло, масло, сметана, и маслини, авокадо, лен, сусам, и рапично масла Зеленчуци с малко, или никаква скорбяла, въглехидрати и нишесте и протеини Протеини и месо Авокадото може да се яде с плодове

Разработване на нова диета

Хей започва своята специална диета , като елиминира две хранения и оставя само зеленчуци за третото хранене. Той спира да пие кафе, но продължава да пуши цигари и пие алкохол. Хей пише, че жаждата му за кафе приключва след две седмици. Няколко месеца по-късно, той отказва и цигарите. На третия месец той тежи вече 79кг.

Хей счита това за нормално тегло. Той прекарва следващите четири години в изследване на диетата и физическите упражнения, разглеждайки тези въпроси от конвенционални и алтернативни гледни точки. Неговото изследване включва изучаване на работата на Иван Петрович Павлов, руският физиолог известен със своите изследвания с кучета. Проучванията на Павлов върху храносмилателния режим на кучетата показват, че им било необходимо около два часа, да абсорбират нишестето и около четири часа за храносмилане на протеините. За комбинацията обаче от двата вида храна отнемало 13 часа, за да бъде абсорбирана.

Изследванията на Хей  довеждат до изводи, базиращи се на теорията, че здравето зависи от химическите процеси на храносмилането. Тялото използва алкален храносмилателен процес за въглехидратите, групата, която Хей класифицира като състояща се от храни, съдържащи нишесте и сладки неща.

В разграждането на протеините участва киселина. Ако въглехидратите и протеините се консумират по едно и също време, алкалният процес се прекъсва(неутрализира-това е т.нар. процес на неутрализация в химията, който се получава при реакцията между киселина и основа/алкален продукт) от киселинният процес. Комбинирането на несъвместими храни, причинява ацидоза-натрупване на излишна киселина в телесните течности. Хей свързва комбинирането на храни със заболявания като болестта на Брайт и диабет. Погрешните комбинации са „изцедени от жизненост“ и карат хората да наддават на тегло.

Хей твърди, че решението на проблема е, като се ядат протеини на едно ядене, а въглехидрати на друго. Той класифицира плодовете като киселини, а зеленчуците в неутрална категория, която може да се консумира с всяка една от групите. Той също така призовава за често приложение на клизма за прочистване на дебелото черво.

Хей посочва в медицинско списание, че след като се подлага на диетата, която самият той разработва, кръвното му налягане се понижава, подуването, причинено от задържането на течности изчезва, а той започва да работи по-пълноценно и бързо, защото има достатъчно енергия. Той се отказва от традиционната медицина, хирургия и прилагане на лекарства. Вярва, че неговият план за хранене е по-ефикасен. Хей популяризира диетата си през 1911 г. и прекарва остатъка от живота си, насърчавайки здравословния начин на разделното хранене.

Менютата за диета през лятото включват следните препоръки за хранене за два дни:.

Петък започва със закуска от портокалов сок и прясно мляко.

Обядът е доматен бульон, печен лук, салата домати и краставици и кайсии за десерт.

Вечерята е печена риба или пържола, задушена цикория, задушени моркови и салата от настъргано зеле, лук и репички, а десертът се състои от лимонено ледче.

Планът за събота започва със закуска от пълнозърнести кифли, мед, масло и чисто кафе.

Обядът е крем супа от моркови , целина на пара и салата от ананас, круши и грозде. Салатата се сервира с дресинг от майонеза. Десертът е лимонов кейк.

Вечерята е печена агнешка пържола, задушен карфиол и салата от кисело зеле. Десертът е пресни праскови с неподсладена сметана.

Съвременната диета с разделно хранене на Хей

Съвременните версии на разделното хранене на Хей все още следват класификацията на Хей за храните в три категории, в съответствие с правилата за това как да се комбинират те по време на хранене и на хората на диета се препоръчва да изчакват най-малко четири часа преди консумация на храна от несъвместима категория.

Някои версии на диетата препоръчват яденето на малки порции протеини , нишесте и мазнини. Също така се набляга на яденето на пълнозърнести продукти и непреработено нишесте. Някои планове позволяват алкохолни напитки, други забраняват преработени храни със съставки като рафинирана захар, маргарин и бяло брашно.

Диетата на Хей се основава на категоризацията на протеини, въглехидрати и неутрални храни. Протеините и неутралните храни могат да се комбинират, а неутралните храни могат да се комбинират с въглехидратите. Комбинацията от протеини и въглехидрати трябва да се избягва.

Категорията протеини се състои от:.

-Месо, птици, риба, яйца и млечни продукти, включително прясно мляко, сирене и кисело мляко. Млякото трябва да се избягва с месо, но се комбинира добре с плодове.

-Фасул, включително леща, шарен боб, боб, соя, нахут.

Във въглехидратната категория са:

Житните култури , хляб, ориз, пшеница, овес, царевица и ечемик, както и. продукти от брашно и пълнозърнести храни. Зеленчуци като картофи, тиква, и артишок. Сладки плодове като стафиди, фурми, смокини, грозде, сладки и узрели банани. Изключително узрели плодове не са позволени, защото съдържанието на захар е по-високо Напитки в тази категория са бира и ейл.

Хей създава своя план за хранене с цел лечение на здравословни проблеми, свързани със затлъстяването. Той твърди, че промяната в хранителните навици, а не лекарствата, са полезни при лечение на сърдечни и бъбречни заболявания.

В днешно време, диетата се използва като план за отслабване от широката общественост, както и от хора, които се интересуват от алтернативни лечения. Застъпниците на тази диета твърдят, че тя повлиява състояния като артрит, нарушено храносмилане, запек и метеоризъм. Диетата на Хей с разделно хранене също се счита за естествен метод на предоставяне на помощ за хората, диагностицирани с астма и алергии.

Въпреки че има своите положителни страни, диетата има някои недостатъци. Диетата не включва определеният размер на порциите, тъй като контролът на количеството храна е важен аспект за поддържане на здравословно тегло.

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...
loading...