Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: неделя, юни 24, 2018

Наистина е опасно, а вие си мислите, че е просто киселини!

април16/ 2018

Киселинен рефлукс-Това, което е наистина опасно, а вие си мислите, че е просто киселини и как да го избегнете

Изгаряне в гръдния кош, неприятен горчив вкус в устата, силно подуване – всички тези признаци се свързват с киселинен рефлукс. Гастроезофагеалната рефлуксна болест (ГЕРБ), известна като киселинен рефлукс, е метод за описване на киселини от медицинска гледна точка.

 

Киселинният рефлукс се появява, когато стомаха не може да се справи с това, което сте яли, и киселинното съдържание на стомаха се връща в хранопровода.

Тази привидно безвредна киселина причинява дразнене и възпаление, стеснява хранопровода и води до гадене, кашлица, изгаряне в гърлото и унищожаване на зъбния емайл.

Киселинният рефлукс също увеличава риска от рак на хранопровода .

Ето защо е толкова важно да запомните списъка с храни, които трябва да се избягват, ако често сте загрижени за това състояние.
Продукти, които причиняват киселини в стомаха

Шоколад

Ако обичате шоколада и често страдате от киселини, е време да кажете не на това сладко отношение. Шоколадът е лош за хората, страдащи от киселинен рефлукс по две причини.

Първо, съдържа кофеин и други стимуланти, като теобромин, които причиняват рефлукс. На второ място, шоколадът има много мазнини, което означава, че отнема повече време, за да го усвоявате.

Алкохол

Всички видове алкохолни напитки помагат за рефлукс. Според проучвания, консумацията на 210 мл. или повече алкохол на седмица е един от факторите, предизвикващи киселини в стомаха.

Кафето

Кофеинът стимулира производството на стомашен сок, като увеличава количеството на солната киселина. Неговият излишък води до възпаление на хранопровода (езофагит), чийто основен симптом е киселини.

Заедно с кафето, трябва да избягвате храни и напитки, съдържащи кофеин, като черен чай, сладки газирани и енергийни напитки.

Домати

Ако вече имате киселинен отлив, трябва да избягвате домати и варени сосове. Доматите, лимоните, ябълките са богати на аскорбинова киселина, която може да дразни стомаха и хранопровода.

Когато консумирате домати, стомахът започва да произвежда твърде много стомашна киселина, което причинява киселини и други проблеми.

Газирани напитки

Защо не мога да пия газирани напитки? Газът в тях се натрупва в стомаха и води до оригване. Той също така отслабва долния езофагеален сфинктер, така че газирана вода и подобни течности трябва да бъдат изключени от диетата.

Предотвратяване на киселинен рефлукс
Ето съвети как да избегнете киселини и киселинен рефлукс.

Загуба на тегло

Научно е доказано, че 8-10% загуба на тегло значително намалява симптомите на киселинен рефлукс.

Промяна на диетата

Първата стъпка включва премахване на основните „престъпници“ от диетата, като например пикантни храни, шоколад, алкохол и бързо хранене.

Сън на лявата страна

Сънят от дясната страна или по корем предизвиква натиск върху червата и симптомите на киселинен отлив.

Храносмилането на храната

Силна физическа активност непосредствено след хранене или неправилно избрани упражнения може също да предизвикат киселини. Ако решите да спортувате, не започвайте веднага след хранене.

Кърлинг, катерене или упражнения, които причиняват внезапна промяна в позицията на тялото, също могат да причинят киселинен рефлукс . Обърнете внимание на това при избора на типа натоварване.

Яжте малки порции

Опитайте се да ядете често, на малки порции. Адекватното количество храна в стомаха спомага за правилното циркулиране на стомашната киселина.

Пийте билкови чайове

Чай от сминдух и лайка е ефективно народно средство за отстраняване на симптомите на киселинен рефлукс. Чаят от мента е друга добра идея. Той помага да се справите с храносмилателните нарушения или с чувство на подуване.

Накратко изглежда, че списъкът с ограничения е твърде голям и най-любимите продукти ще трябва да бъдат забравени завинаги. Не е така.
Разбира се, по време на обостряне на заболяванията на храносмилателната система диетата се превръща в начин на живот, но рядко продължава по-дълго от няколко седмици.
Помислете за тези ограничения като шанс да подобрите здравето си. Резултатът от тази работа е подобряване на състоянието и отърване от киселини

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...