Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: вторник, октомври 16, 2018

Ако сте имали хипертонична криза поне 1 път, непременно спирайте консумирането на това

май26/ 2018

Сърдечносъдовите заболявания, включително инфаркти и инсулти, са една от най-честите причини за смърт. Не е изненада, че лекарите и учените обръщат много внимание на тях.

И един от основните проблеми, които виждат, е  високото кръвно налягане и затлъстяването , които зависят до голяма степен от диетата.

 

Специален случай тук е консумацията на фруктоза – монозахарид, който се открива не само при здрави зеленчуци, плодове, сушени плодове, мед, но и като подсладител в много хранителни магазини и напитки.

Предимства на фруктозата

Фруктозата е полезна в случай, че я използваме под формата на пресни зеленчуци и плодове, вместо подсладени ястия и напитки с съмнителен произход. В този случай може да се получи известна полза от консумацията на фруктоза.

–Фруктозата може да се похвали с ниско калорично съдържание (в 100 грама само 399 kcal).

–В малки дози е полезна за диабетици и хора с наднормено тегло.

–Намалява вероятността от развитие на кариес.

–Дава добър заряд от енергия, намалява умората.


 

Увреждания, които нанася фруктозата

В големи количества фруктозата може да бъде опасна. Американски изследователи от Катедрата по хранене в Университета на Калифорния проучват свойствата на фруктозата и нейния ефект върху тялото.

В резултат на това те заключват, че фруктозата в големи количества е вредна. Тя провокира затлъстяване, тъй като е по-трудно да се обработва от глюкозата в сравними дози. Те откриват връзка между богата фруктозна диета, високо кръвно налягане и повишени нива на кръвната захар.

Също така, фруктозата възпрепятства производството на важни хормони за енергийния баланс – инсулин и лептин.
И наскоро списанието на Американското общество за хранене, сподели с читателите зашеметяващите резултати от изследванията, според които бялата захар е по-малко вредна от фруктозата и глюкозата.


 Фруктоза вместо захар: полза и вреда

Фруктозата се смята за естествен монозахарид, докато захарозата за изкуствен. В сравними калории, фруктозата е около 2 пъти по-сладка, така че е необходимо по-малко количество. Но при обработването на тези нива на кръвната захар, монозахаридити при използване на захароза се увеличават значително. Но при обработването на фруктоза,  нивото на кръвната захар почти не се повлиява.

 
В умерени дози, фруктозата може да бъде дори част от диета за отслабване. За разлика от захарозата, фруктозата не уврежда зъбите. Следователно, в регулирани дози е полезна фруктозата, вместо захарта.

ДО КАКВО ВОДИ ПРЕДОЗИРАНЕТО С ФУРКТОЗА

Повишава се нивото на пикочната киселина в кръвта, което причинява подагра и увеличава кръвното налягане.

Апетитът е нарушен поради това, че човек започва да преяжда.

Увеличава се концентрацията на холестерол в кръвта.

Диетолозите препоръчват в един ден да се консумират не повече от 40 грама фруктоза. Тази доза се съдържа в около 1 килограм банани, 10 чаши ягоди, 1 чаша череши или 4 ябълки.

Злоупотребата със сурови зеленчуци и плодове е малко вероятно да доведе до гореспоменатите негативни последствия, въпреки че дори плодовете могат да бъдат опасни.
 
Но безконтролното усвояване на продукти с изкуствени подсладители (газирани напитки, сокове, сладки барчета, бисквити) неизбежно ще доведе до здравословни проблеми.
 
И какво мислите за ползите и вредите от фруктозата? Кажете ни в коментарите. И също така са споделете статията с приятели, нека внимателно да следят диетата си.

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...