Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: сряда, ноември 21, 2018

Липсата на този минерал е в основата на повечето заболявания. Ето и признаците на неговата липса

май31/ 2018

Милиони хора страдат всеки ден от магнезиев дефицит без даже да го осъзнават, показва изследване на китайската компания TIENS. По данни на Световната здравна организация в днешно време наличието на този важен за нормалното протичане на повечето жизнени процеси минерал е два пъти под нормата в храната ни.

А в същото време той е нужен за повече от 300 биохимични реакции и присъства във всеки орган на човешкото тяло.

Регулира също така калция, калия и натрия и поради това набавянето му е от изключителна важност.

Скорошни изследвания показват, че 75% от хората страдат от критично ниско ниво на магнезий. В същото време всяко известно заболяване е свързано с недостиг на магнезий.

Недостигът на магнезий се диагностицира трудно, тъй като не може да бъде открит чрез кръвно изследване. По-малко от 1% от целия магнезий в нашето тяло се съдържа в кръвта, което прави изследването неточно. Единствено някои специализирани лаборатории проверяват червените кръвни клетки (еритроцити) за наличност на магнезий и този тест е много по-точен, но рядко прилаган. Заради тази причина всеки един от нас трябва да следи за признаци и симптоми на дефицит като умора, виене на свят, немощност, загуба на апетит и главоболие.

Храната е основен източник на доставка на магнезий, но с годините тя обеднява на този минерал. Съвременният начин на живот е свързан с високата консумация на рафинирани храни, а процесите на преработването им много снижават количествата магнезий в тях. Например – при избелването на брашното се губят 96% от магнезия, а при полирането на ориза – 83%. Проучване показва, че ако през 1909 г. сме приемали средно 404 мг. магнезий на ден, сега стойността е намаляла до едва 250 мг. или близо два пъти.

Магнезият е нужен през целия жизнен цикъл, във всяка възрастова група. Американският институт по медицина препоръчва като норма за възрастни над 18 години по 350 мг. дневен прием на магнезий. Според много здравни специалисти необходимата доза е даже по-висока: за мъже – 420 мг. дневно, а за жени –360 мг. Тези дози са относителни и са препоръчителни за човек с нормална активност и среднодневен прием на храна от порядъка на 2000 ккал.

В човешкия организъм се съдържат между 24 и 30 грама магнезий. Около 60% от общото му съдържание се намира в костите, 35% в скелетната и сърдечната мускулатура, а останалата част – в мозъка, черния дроб, и бъбреците, както и в еритроцитите. Краткият гайд в графики, който следва, ще ви разкаже още за силата на този супер минерал.

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...