Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: понеделник, юли 23, 2018

С какво е толкова опасна мазнината около стомаха и как да се отървем от нея

юли10/ 2018

Големият корем на 40-годишна възраст може да увеличи риска от развитие на болестта на Алцхаймер десетилетия по-късно.

Предишни проучвания вече показаха, че затлъстяването увеличава шансовете ви за развитие на деменция, но ново проучване установи отделен риск от излишната мазнина в стомаха. Дори хора, които не са с наднормено тегло, са изложени на риск.

Коремната мастна тъкан, понякога описана като придаваща на тялото на хората формата на ябълка, а не круша, е свързана с по-висок риск от развитие на диабет, инсулт и сърдечни заболявания.

Сега можете да добавите деменция към този списък.

 

Големият корем увеличава риска от деменция.

В проучването са участвали над 6 500 души, средно на 36 години.

В сравнение с хората с нормално телесно тегло и ниско коремно измерване, хората с нормално телесно тегло и високи абдоминални размери са с 89% по-голяма вероятност за деменция.

И рискът се е увеличил сред хората с наднормено тегло и затлъстяване с високи измервания на стомаха.

Не е известно защо коремната мазнина може да допринесе за деменция, но може да изпомпва вещества, които увреждат мозъка ви, твърдят изследователите.

Коментар и на д-р Меркол:

„Според авторите на това проучване, половината от всички възрастни да имат „затлъстяване в средата на тялото“, както и наличието на „бирено коремче“ или орган под формата на ябълка е показател, че имате излишък на инсулин, което води до увеличаване на висцералните мазнини: това са опасен вид мазнини, който се появява в стомаха и обхваща вашите жизненоважни органи, включително черния дроб, сърцето и мускулите.

Мастната тъкан е свързана със сърдечни заболявания, диабет и инсулт, сред много други хронични заболявания. И макар че големият корем е очевиден знак, може да имате прекалено много висцерални мазнини, дори ако сте със слаба физика.

Може да изглежда странно, че мазнините в стомаха могат да повлияят на мозъка ви, но има смисъл, когато разберете, че всичко в тялото ви е взаимосвързано.

И дори вашите мастни клетки, които мнозина погрешно смятат за инертни капки, са активна и интелигентна част от тялото, която произвежда хормони, които засягат черния дроб, имунната система, способността ви да се възпроизвеждате и даже дори и мозъка ви.

Всъщност мастната тъкан в комбинация с макрофагите – ключовите клетки на имунната система – произвежда мощни вещества, които спомагат за регулирането на имунната система на тялото ви. Някои смятат, че мазнините са тясно свързани с имунната функция във времето, защото тялото ви се нуждае от енергия, когато е застрашено.

Според изследователите излишъкът от тези вещества вероятно причинява ненужно възпаление, което може да обясни защо излишната мазнина увеличава шансовете за заболявания като рак, диабет и сърдечни заболявания.

Също така помага да се обясни защо излишната мазнина е свързана с болестта на Алцхаймер, защото се смята, че възпалението допринася за увреждането на мозъка, което причинява заболяването. Но защо мазнините на корема, очевидно, увеличават риска още повече, остава мистерия.

 

Как да се отървете от мазнините на стомаха

Един от най-добрите начини да се отървете от тази опасна дълбоко “засекретена” мазнина е правилната тренировка, тъй като това ще помогне да се намали нивото на инсулин, което е основният стимул за производството на висцерална мазнина.

В едно проучване доброволците, които не са упражнявали, са увеличили висцералното съдържание на мазнини с 8,6% след 8 месеца, докато тези, които са упражнявали най-много през това време, са загубили 8% от висцералната си мастна тъкан.

Установено е, че упражненията бързо отстраняват мастните депозити. Доброволци, които изминавали по 17 мили всяка седмица, има значително намаляване на висцералната мастна тъкан, подкожната коремна мазнина, която е под кожата и общата абдоминална мастна тъкан.

И ако комбинирате редовна тренировъчна програма с програма за здравословна диета, вие сте на път към здравословен живот.

Какво друго можете да направите, за да намалите риска от деменция?
Сега е време да изпълните следните стъпки, които ще помогнат за поддържане на мозъка ви в оптимално работно състояние:

Намалете нивото на инсулина . Поради повишен инсулин вторично деменция, трябва да ограничите или в някои случаи се елиминира консумацията на захар, пшеница, овес, ориз, картофи и царевица, тъй като те ще се повиши нивото на инсулин.

Яжте хранителна диета с много зеленчуци на базата на вашия вид храна  и обърнете специално внимание на избягване на захар

Яжте много висококачествени омега-3 мазнини. Избягвайте повечето риби (пълни с омега-3, но често замърсени с живак).

Избягвайте и премахвайте живака от тялото си . Амалгамните зъбни пълнители са един от основните източници на живак, но трябва да сте здрави, преди да бъдат премахнати.

 

Избягвайте използването на алуминий, например в антиперспиранти, чинии и др.

Упражнявайте се 3 до 5 часа на седмица . Според едно проучване шансовете за развитие на болестта на Алцхаймер са били почти четири пъти по-високи при хората, които са били по-малко активни по време на свободното време, на възраст между 20 и 60 години в сравнение с техните връстници.

Избягвайте ваксина срещу грип, защото съдържа живак и алуминий!

Известно е, че  дивата боровинка  с високо съдържание на антоцианин-антиоксидант, който предпазва от болестта на Алцхаймер и други неврологични заболявания.
Тренирйте ума си всеки ден . Психическото вълнение, като например при пътуване, игри стимулиращи мозъка, или решаване на кръстословици, са свързани с намален риск от болестта на Алцхаймер. Изследователите подозират, че предизвикването на ума спомага за изграждането на мозъка ви, което го прави по-малко чувствителен към болестта на Алцхаймер.

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...