Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: неделя, декември 16, 2018

Каква е хормоналната ви непоносимост: Определете по типа на фигурата си-Съществуват 4 вида

август10/ 2018

Определете вашия хормонален тип и разберете каква храна и упражнения ще ви помогнат да отслабнете.
Съществува определена връзка между типа фигура и хормоните. Промените или слабостта на някои жлези или органи често засягат тялото ни в различни диспропорции, причинени от натрупването на излишни течности и мазнини.

Когато вашите жлези не работят правилно, е много трудно да се отървете от наднорменото тегло.

За да разберете какво хормонално разстройство сте изразили, достатъчно е да погледнете тялото си.

Има  4 основни типа фигури  в зависимост от хормоналното разстройство .
 

1. Тип фигура адреналин

Адреналинното тяло се характеризира с широки рамене и силни крака, както и широка талия. Освен това собствениците на този вид фигура трудно губят тегло в коремната област.

Ако човек постоянно е в състояние на стрес, това стимулира стресовия хормон кортизол, поради което се натрупва мазнина около най-важните органи в корема.

Постоянният стрес води до лош сън, предизвиква безпокойство и води до замъглено мислене, слаба памет и наднормено тегло. Повечето от хормона на растежа, който регулира изгарянето на мазнините, се откроява през нощта.

В същото време се опитвате да отслабнете, а това може да доведе до набор от допълнителни килограма, тъй като по-голямата част от програми за отслабване са насочени към най-рязък спад калории и наситени изтощителни тренировки, поради което тялото ви преживява още по-голям стрес.
Поради тази причина, дори е клякал  сто пъти на ден, човек с адреналин няма да получи плосък стомах. Тъй като умората от адреналина се повишава, толерантността към стрес се намалява, а човек  става нервен и раздразнителен и бързо напълнява.

 

Симптоми на адреналиновото тяло:

Трудности със събуждане човек не може да се събуди след 10-11 часа, уморен и след 15-16 часа сън)

Чувство на недостиг на въздух след катерене по стълбите

Хронична умора, която не преминава след сън

Натрупване на допълнителни килограми около талията

Липса на енергия

Болки във врата или горната част на гърба

Непрестанна нужда от кафе и стимуланти да се събудят

Задържане на вода, дехидратация

Жажда за солени продукти

Замаяност при бързо изкачване

Възпаление или артрит в различни части на тялото

Дразнене на червата

Алергии или астма

Трудност при изпълнение на ежедневните задължения

Проблеми с храносмилането

Намалено либидо

Повече време за възстановяване от заболяване, травма или лека депресия

Чувство за липса на радост от живота

Изразени симптоми на ПМС

Повишени симптоми при пропускане на храненията

Подобряване след вечеря

Нарушение на паметта

Намаляване на производителността

Въпреки че адреналиновото тяло е резултат от прекомерно напрежение, други фактори могат да допринесат и за появата му. Това може да бъдат токсини от вода, храна или въздух. Липсата на хранителни вещества също може да играе роля и да възникне поради консумацията на големи количества захар и въглехидрати. Синтетичните хормони от животни и други продукти също могат да доведат до хормонален дисбаланс.

 

Хранене и упражнения при адреналиново тяло

Ограничете консумацията на мастни и солени храни , тъй като те стимулират надбъбречните жлези, които произвеждат адреналин преди всичко.
Консумирайте повече  пресни плодове, млечни продукти и пълнозърнест хляб .
Интензивните кардио тренировки могат да  помогнат за изгарянето на калориите, които се съхраняват в коремната област.
Заслужава си да се подчертаят  упражненията върху пресата , като завъртане и повдигане на краката.

 

2. Тип фигура на щитовидната жлеза

Тироидната жлеза се намира в предната част на шията и произвежда хормони, които контролират обмяната на веществата в клетките.

Следователно, човек с тироидно тяло може да натрупва мазнини в цялото тяло, а не само на едно място. Много често тази форма на тялото е резултат от излишната продукция на женския хормон естроген и забавената работа на щитовидната жлеза.

Упоритото наднормено тегло след раждането често е следствие от повишаването на нивата на естроген с недостатъчна функция на щитовидната жлеза.

В допълнение към наднорменото тегло, човек може да има такива симптоми като: загуба на коса, увисване на кожата в ръцете, неравна повърхност на ноктите, загуба на коса на веждите. Хората с тироиден тип изпитват глад за прости въглехидрати, като хляб и брашно за бързо производство на енергия и ускоряване на метаболизма.

Симптомите на бавна щитовидна жлеза:

Постепенно и постоянно увеличаване на телесното тегло

Умора, сънливост през деня

Безсъние или затруднено заспиване в средата на нощта

Лоша концентрация на внимание

Запек

Нетърпимост към студа или внезапни промени в температурата

Косопад или твърда коса

Сухота на кожата

Липса на интерес

Ниска телесна температура

Задържане на течности

Висок холестерол

Хронична болка в ставите и мускулите, възпаление

Хранене и упражнения при тяло на щитовидната жлеза

Ограничете приема на храни, които стимулират щитовидната жлеза, като  захар, бяло брашно, хляб, тестени изделия и бял ориз .

Препоръчително е да включите яйца, зеленчуци, пиле, риба и малко количество червено месо в диетата си  .

В началото можете също така да ограничите консумацията на плодове, тъй като съдържат захар, стимулираща щитовидната жлеза. Обикновените въглехидрати най-добре се заменят с пълнозърнести храни и се отказват от кофеина.

Най-добрите програми за отслабване за вас, съчетаващи  аеробни упражнения с достатъчен брой упражнения . Силови упражнения може да се извършват три пъти седмично за мускулен растеж, ускоряване на метаболизма, което ще доведе до загуба на тегло.

 

3. Тип овариална форма

Тази форма на тялото се характеризира с тесни рамене и широки бедра. Овариите са половите жлези, разположени отстрани на матката, които произвеждат хормони естроген и прогестерон. Дисфункцията на яйчниците води до излишък на естроген, поради това, което се получава и натрупване на повече мазнини.

Това води до появата на зони на бричове и мазнини в долната част на корема. При много хора щитовидната форма на тялото се заменя с яйчниците и обратно по време на живота. Захарта често е провокиращ фактор, поради което се развива целулита.

Жените често страдат от тежка менструация, акне и окосмяване по лицето. Главоболие, ПМС, подуване на корема и депресия също се появяват циклично по време на овулацията и около седмица преди менструацията.

При мъжете се развива типът на гонадата, при който основното тегло пада върху бедрата и задните части. Излишното тегло се появява под формата на бирен корем.

Симптоми на дисфункция на яйчниците:

Изразен ПМС

Натрупване на тегло преди менструация

Овариални кисти

Циклично акне

Циклични промени в настроението

Циклична умора и замъглено съзнание

Циклични болки в гърба, бедрата, коленете

Либидо вибрации

Запек

Безплодие

Приливи и нощни изпотявания

Изобилна менструация

Хранене и упражнения при тип на яйчниците

Често хората с този тип тяло обичат пикантни храни с кремообразна консистенция, тъй като стимулират сексуалните жлези. Излишните килограми по правило се натрупват постепенно, затова е трудно да се забележи, докато дрехите не им станат тесни. Енергийното ниво остава достатъчно високо.

Не забравяйте, че половите жлези са по-активни през нощта, така че  протеиновата храна е по-добра вечер .

Не яжте прекалено много или малко преди лягане, в противен случай това прекъсва съня.

Избягвайте чипс, пикантни храни, мазни кремове, масло, десерти, кофеин, мазнини, свинско месо, захар, сладолед и пържени храни.

Закуската е по-добре с плодове и не прескачайте закуската, ограничена до една чаша кафе.

Най-добрите упражнения за този вид – това е  бързо ходене, джогинг или тичане с леки тежести, танци, гимнастика и упражнения за всички мускулни групи. Основното:
– балансирайте горната и долната част на тялото.

4. Чернодробен тип фигура

Този тип се характеризира с появата на изпъкнал корем с тънки крака. Черният дроб е орган, разположен под десните ребра, отговорен за храносмилането, имунния отговор и детоксикацията. Ако има увреждане на черния дроб или слабост в стомаха , това е в действителност в резултат на натрупване на течности, а не мазнини.
Хора с тип черен дроб тяло имат глад за мазни и пържени храни, шоколад и алкохол, което води до наднормено тегло. Те трябва да ядат много зеленчуци и плодове и да извършват процедури за почистване на черния дроб.

Симптомите на тип на черния дроб:

Замаяност сутрин

Ниска търпимост от мазни храни

Подуване на корема след хранене

Запек и хемороиди

Неприятна миризма от устата

Болка или напрежение в областта на дясното рамо

Усещането за пълнота над гръдния кош от дясната страна

Раздразнителност и суетене сутрин

Усещане за прегряване на тялото, особено в областта на краката през нощта

Хранене и упражнения при чернодробното тяло

Ако има нарушения на черния дроб, е необходимо  да се ограничи приема на протеин, т.е. месо и риба. Също така е необходимо  да се избягват пържени и мазни храни .

Включете в диетата си  повече зеленчуци, особено зеле  и листни зеленчуци.

Като тренировка е по-добре да изберете кардио тренировки, като  бягане, бързо ходене . Аеробни упражнения активират имунната система и повишават издръжливостта.

Интервалните тренировки  също укрепват сърцето и изгарят мазнините. Можете да завършите тренировките с упражнения за сила, особено за укрепване на мускулите на кората. Йога и Пилатес също спомагат за укрепването на тези мускули.

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...