Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: четвъртък, септември 20, 2018

8 храни за здрава и чиста кожа

ноември22/ 2017

Има много фактори, свързани със здравето на кожата, върху които не можем да влияем. Някои от тях са възрастта и гените. Можем да влияем благотворно на кожата, като внимаваме с какво се храним. Вижте храни за по-чиста кожа.

8 храни за здрава и чиста кожа
8 храни за здрава и чиста кожа © istockphoto.com
  • Мазните риби

Няма човек, който да не знае ползите за тялото от омега-3 мастните киселини. Оказва се, че те влияят благотворно и на кожата. Затова ви препоръчваме да наблягате на мазните риби, богати на омега-3. Сред тях са сьомгата, сардините и скумрията.

  • Зехтин

Според няколко независими проучвания, хората, които консумират повече зехтин, имат кожа с по-младежки вид. Причината е, че 75% от мазнините в зехтина са мононенаситени мазнини, за които се смята, че играят важна роля при стареенето на тялото. Полифенолите в зехтина също помагат в борбата със свободните радикали и помагат за изчистване на кожата.

  • Зелен чай

Всички знаем за полезните свойства на зеления чай при отслабването. Сега се оказва, че полифенолите в зеления чай повишават еластичността на кожата и подсилват естествената й защита от слънчева светлина. А както знаем слънчевата светлина е един от основните врагове на младата кожа.

8 храни за по-чиста кожа

  • Тъмен шоколад

Заради високия процент какаово масло, тъмният шоколад е богат на флавоноиди. Флавоноидите са ключови за хидратирането на кожатаи подобряване на кръвообращението.

  • Орехи

8 храни за по-чиста кожа

Орехите са богати на алфа-линоленова киселина, която е вид омега-3.

Недостигът на алфа-линоленова киселина може да доведе изсъхване на кожата.

 

  • Телешко месо

Макар телешкото да не е тоилкова популярно у нас, както в американската кухня, е силно препоръчително. Освен че съдържа омега-3 и омега-6 мастни киселини, телешкото е богато на протеин.Протеинът помага при изграждането на колаген, който забавя стареенето на кожата.

  • Стриди

Освен че са силен афродизиак, стридите са един от най-добрите източници на цинк. Цинкът е сред най-важните минерали за кожата, а ниските нива на цинк в кожата се свързват с повишен риск от акне. Само 6 стриди ви осигуряват 500% от необходимата дневна доза цинк

  • Киви

Сао 1 киви ви осигурява цялата нужна дневна доза витамин С. Витамин С подсилва синтеза на колаген в кожата. Не забравяйте, че е важно всеки ден да приемате витамин С, тъй като той не се задържа в тялото за дълго./rozali.com

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...