Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: неделя, октомври 20, 2019

Всичко за следродовата депресия

ноември28/ 2015
депресия" data-essbisHoverContainer="">

Следродилната депресия преставлява компекс от различни емоционални реакции, които настъпват няколко дни след раждането. Могат да продължат от дни до седмици наред, ако човек не промени преживяванията си още в първите дни, щом забележи, че нещо не е наред. Това не е състояние, непосредствено причинявано от раждането, а се поражда от биологични, семейни и лични фактори.
Бременността, раждането и възстановяването не са болест, а нормално физиологично състояние, с което женският организъм може да се справи.

Но това се преживява като изпитание, като труден период, който не само че не свършва с раждането, а започват нови проблеми, свързани с отглеждането и грижите по кърмачето. Изтощена от събитията в родилния дом, притеснена от болки, от ред въпроси добре ли е детето, как се храни, как да го кърми, младата майка може да се уплаши от всичко, което предстои.

ЗАПОЧВАТ ВЪПРОСИ – ДАЛИ ЩЕ СЕ СПРАВИ, ЩЕ МОЖЕ ЛИ ДА СЕ СПРАВИ ПО СЪЩИЯ ПЕРФЕКТЕН НАЧИН, КАКТО ПРЕДИ.
Оказва се, че това не винаги е възможно, че не всичко става така, както си го искал. Детето не се храни по часовник, не спи в часовете, в които е написано и по книгите. Не може да се успокои, не може да се разбере защо плаче и какво да направиш, за да спре.
В такъв момент човек започва да се чувства безпомощен, появява се безутешен плач, безсъние, преумора, изтощение, които не можеш да спреш по желание, започваш да се чувстваш непълноценен, съмняваш се в самата си същност, дали си здрав психически. Жените, които успеят да си отговорят на тези въпроси самостоятелно, се справят по-бързо със ситуацията. Вместо да потъват в обяснения и съжаление, те бързо се окопитват, преценят реалистично възможностите си и организират времето си, искат конкретна помощ от близките, без да се притесняват, че не се справят.

МНОГО ПОЛЕЗНИ МОГАТ ДА БЪДАТ КУРСОВЕТЕ ЗА БРЕМЕННИ,
помощната литература за този период, които могат да дадат ценни практически съвети, за които няма как човек да се досети сам, макар да изглеждат съвсем прости.
Много жени се оплакват колко трудно се издържа силният плач на тревожното бебе и нямат никаква идея как да издържат, как да намалят главоболието в такъв момент. Изглежда елементарно, но затова може да помогне преценката как се развива плачът, на затихване ли върви или тъкмо си се успокоил и ревът започва с нова сила.

ЗАТОВА ТРЯБВА ДА ПРОУЧИМ ВИДОВЕТЕ ПЛАЧ, КОЛКО ВРЕМЕ ОБИКНОВЕНО ПРОДЪЛЖАВА УДЪЛЖАВАТ ЛИ СЕ ПАУЗИТЕ МЕЖДУ ПЛАЧА ИЛИ СЕ СКЪСЯВАТ.
Така майката отново ще придобие чувството за контрол. Разбира се, бебето едва ли ще се съобрази с преценката на родителя и вместо да му се сърдим, може да си кажем, че ние не сме разбрали не -1 kb както трябва. Тогава няма да развиваме натрапливости, че сме помислили нещо недопустимо за съществото, което обичаме.

МНОГО ЖЕНИ ЗАБРАВЯТ, ЧЕ ОСВЕН ЗА ДЕТЕТО ТРЯБВА ДА СЕ ПОГРИЖАТ И ЗА СЕБЕ СИ.
Съвсем не е лесно да се нагодиш към детския ритъм на сън и будност. Майката като че ли е постоянно дежурна и не може да си отдъхне в малкото време, в което остава без някаква неотложна задача. Много хора просто не могат да релаксират и да се отпуснат за кратко време, но просто трябва да свикнат да го оправят.

СОЦИАЛНАТА ИЗОЛАЦИЯ, ОТКАЗЪТ ОТ ЗАДОВОЛЯВАНЕТО НА ЛИЧНИ ИНТЕРЕСИ, ЛИПСАТА НА ВСЯКАКВО СВОБОДНО ВРЕМЕ ЗА СЕБЕ СИ, УСИЛВАТ ЕМОЦИОНАЛНАТА ПОТИСНАТОСТ.
Изатова едно от първите средства за профилактика на подобни състояния е излизането от къщи, макар и за кратко време, с или без детето, в зависимост от това има ли деликатен помощник до майката, а не такъв, който натрапва помоща си и иска всичко да става по неговия начин. Първото усещане, което се подобрява при депресия е двигателната активност. Затова една половинчасова разходка в близкия парк може да се почиства като благодатна глътка въздух, свободна от грижи и притеснения. Още повече, че спането на открито препоръчват всички хигиенни планове.
Не чакайте от мъжа да се досети сам да свърши някоя домакинска работа, особено, ако няма такъв навик от детство, а молете уверено за конкретна помощ.

ТОГАВА ЩЕ СЕ ИЗНЕНАДАТЕ ОТ ЖЕЛАНИЕТО НА ТАТКОТО ДА ПОМОГНЕ.
Не го критикувайте, ако не е свършил нещо точно, както вие го правите, а изчакайте да се научи.Не прибягвайте до излишни лекарствени средства, освен ако не са изрично назначени от лекар, защото много от тях преминават в кърмата. Не бързайте да решавате, че имате или сте болна от следродилна дпресия, защото това класиеско понятие не отразява точно реалностите. По подходящо е да мислим, че следродилната депресия е проблем на цялото семейство, а не единствено на родилката. Депресия след раждането могат да развият и татковците. Затова се опитайте да решавате проблемите заедно пише  пише framar.bg.

 

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...