Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: сряда, септември 18, 2019

Ето кои са причините за нередовния ви цикъл! Добрата новина-регулирайте го с естествени средства!

юни05/ 2019

Ако ви се случва цикълът ви да ви изненада с внезапно възникване или забавяне, не сте единичен случай. Много от жените в различни възрастови групи страдат от нередовна менструация.

Ако проблемът с нередовен менструален цикъл продължава повече от един, два пъти трябва да отидете на лекар.

Някои храни и промени в начина ви на живот са всичко необходимо и нужно за да регулирате цикъла си.

1. Бели храни – нередовна менструация

Ако има някаква храна, която е бяла на цвят, то тя е обработена и причинява повече вреда на вашия организъм, отколкото ползи. Ако искате да имате регулярен менструален цикъл трябва да намалите бялото като бяла захар, картофи, бял ориз, бяло брашно, макаронени изделия и др. Те засягат вашия цикъл чрез активиране на прилив на инсулин, което води до складиране на мазнини. Да не говорим, че излишната телесна маса има отрицателен ефект върху овулацията и може да направи цикъла ви нередовен.

2. Омега-3 мастни киселини

Сьомга и сардини са богати на Омега-3 мастни киселини, така че се опитайте да включите тези риби в диетата си. Може да взимате добавки с рибено масло. Те са много полезни за здравето на яйчниците, тъй като спомагат за премахването на свободните радикали, стимулират циркулацията на кръвта в малките кръвоносни съдове в яйчниците и подобряват настроението ви.

3. Пийте зелен чай, за да преодолеете нередовна менструация

Той изпълва вашата система с антиоксиданти, които повишават метаболизма ви и ви държи активна, дори и по време на менструацията.

4. Яжте достатъчно протеини

Редовната менструация е резултат от балансирани хормони. Извара, орехи, бадеми, фъстъци, твърдо сварени яйца – включете ги в дневния си хранителен режим.

Растителните протеини са особено полезни за поддържане на хормоналния баланс, както и за нередовна менструация.

5. Натурален шоколад

Черният шоколад помага за регулирането на менструалния цикъл, тъй като е богат на флавоноиди и подобрява циркулацията на кръвта. Тези флавоноиди също стимулират здравето на яйчниците и подобряват нивото на допамин.

6. Витамин D

Риба тон, яйчен жълтък, обезмаслено мляко, сьомга, всички те обогатяват вашата система с витамин D, който подобрява функционирането на клетките и балансира хормоните. Това е много важно, за да се преодолее нередовна менструация. Той също така предпазва от рак на гърдата и яйчниците.

7. Добавки с желязо

Често, когато сте спрели приема на листни зеленчуци и храни богати на желязо това може да повлияе на цикъла ви. Добавките с желязо също помагат при жени с тежки периоди. Железният дефицит в организма е причина за анемия и прекомерна умора. Трябва да се ядат достатъчно зелени зеленчуци и ако е нужно добавки с желязо.

 

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...