Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: сряда, септември 18, 2019

Ето колко време ви трябва, за да влезете в кетоза – състоянието, при което тялото започва да топи мазнини:

юни07/ 2019

– състоянието, при което тялото започва да топи мазнини:" data-essbisHoverContainer="">

Една от най-популярните диети в днешно време е кето-диетата , известна с приема на малко количество въглехидрати, която помага на тялото да изгори мазнините, превръщайки основното си гориво, глюкозата, в кетоза.

Кетоните са компоненти, които се получават от разтваряне на мазнините, които служат като алтернативно гориво. Кето-диетата помага не само да отслабнете, но е свързана с многобройни ползи, като понижаване на нивата на холестерола и понижаване на кръвната захар, инсулин и триглицериди.  

Това, което винаги сме се чудили, е как да влезем в състояние на кетоза . Това е състояние на метаболизма, при което тялото ви превръща мазнините в молекули, наречени кетони, които тялото използва като основен източник на енергия, когато глюкозата е ограничена. Най-добрият начин за въвеждане в състояние на кетоза е драстичното намаляване на въглехидратите.

кето-диетата

Ако тялото ви има излишък от глюкоза, тя може да се натрупа в черния дроб и мускулите под формата на гликоген. Времето за влизане в кетоза е различно за всеки човек. Първоначално ще ви трябват 2 до 4 дни, за да влезете в кетоза, ако ядете 20 до 50 грама въглехидрати на ден. Някои хора се нуждаят от около седмица. Това зависи от приема на въглехидрати, дневния прием на мазнини и протеини, упражненията, годините и метаболизма.

Когато тялото ви влезе в кетоза, може да почувствате нещо, подобно на състоянието при грип – симптомите включват главоболие, умора, гадене, лош дъх и повишена жажда. Въпреки, че това може да е знак, че сте влезли в кетоза, най-добрият начин да го проверите е да контролирате нивото на кетони в тялото си.

мазни храни

Ако искате да ускорите навлизането в кетоза, намалете въглехидратите. Не правете грешката да въвеждате повече мазнини, тъй като това може да забави производството на кетони и загубата на тегло. Нека поне 70% от дневния ви калориен прием да е от мазнини, 20% – от протеини и 10% – от въглехидрати.

Внимавайте с протеините, защото и те могат да попречат на този процес. Правете упражнения, спете достатъчно и почивайте през деня, за да може тялото ви да бъде готово да се посвети на кетозата.

филия с масло

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...