Опитайте приставката на Lekuvai.bg за Google Chrome. С нея получавате в реално време най-актуалните новини директно в браузъра.
  • Днес: вторник, октомври 22, 2019

След падане от 13 метра височина, човек оцеля и се възстанови напълно-Дава съвети за упражнения при болки в кръста

септември24/ 2019

Тези упражнения са наистина това, от което се нуждаете за херния на лумбалните прешлени. Знам това не случайно.

След травма на гръбнака моята леля развила лумбална херния. Тя беше против хирургическата интервенция, така че трябваше да приеме тази диагноза.

В началото  хернията се проявяваше само с редки пристъпи на болка. Но с течение на времето ситуацията се влоши.

Болката се усили и започна да се появява все по-често и да не отслабва от седмици. След това започна да търси начини за намаляване на симптомите и нестандартните терапии. Тогава тя се запознала с метода на Валентин Дикул , който промени живота й и искам да го споделя с вас.

Упражнения за дискова херния

Валентин Дикул научи от собствения си опит какви са гръбначните травми, след които лекарите със сигурност казват, няма да можете да ходите. Това е невероятна история за изцеление, когато след падане от височина от 13 метра и една ужасна травма (5 години той е парализиран) се завръща в цирка.

Той казва: „Лекарите ми казаха, че ще прекарам остатъка от живота си в инвалидна количка. Но реших да се боря. И се борих и успях да се изправя на крака.

Той е разработил редица техники за възстановяване на гръбначния стълб. Неговият метод на лечение има за цел да облекчи болката и да върне функционалността на гръбначния стълб.

Дикул счита, че упражнението е най-ефективният метод за лечение на лумбалната спинална херния. Основната  задача е да върнете мускулите в оптимално състояние. Отпуснете напрегнатите мускули и слабите – върнете тонуса на тялото. Тази известна гимнастика включва само 6 упражнения, но по ефективност те нямат равни.

 

ТЕРАПЕВТИЧНИ УПРАЖНЕНИЯ ВАЛЕНТИН ДИКУЛ

 

Упражнение 1

Застанете на четири крака, ръцете се простират широко,  напред. Поемете дълбоко въздух, издишайте, свийте бедрата си до петите, отпуснете гърба си и наклонете главата си към изтеглените ви ръце. При вдишване преобръщайте напред ръцете си  по такъв начин, че главата ви се издига. Задръжте в това положение и отново седнете на петите си. Правете 10-12 повторения.

Упражнение 2

Началната позиция е същата като в предишното упражнение, колената се събират заедно. Повдигнете се, съберете един към друг краката си и се облегнете на коленете си. Така, гръбнакът се движи в лумбалния участък, а раменете и гръдния кош са неподвижни. Направете 10-12 повторения във всяка посока.

Упражнение 3

Същата ситуация. Дръжте гърба си изправен, брадичката ви успоредна на пода. В това упражнение трябва да спуснете таза един по един, един до друг, като махало, преди да започне болката (възможно най-ниско). В началната позиция не спирайте да се люлеете от една страна на друга. Само гладко и без внезапни движения. Също така 10-12 повторения от всяка страна.

Упражнение 4

Всеки знае упражнението „котка“. Стойката е една и съща , гърбът е силно наклонен в долната част на гърба, насочва се към тавана. При издишване спуснете главата между ръцете си и извийте гърба си като арка. Също гладко, също 10-12 пъти.

Упражнение 5

Легнете по гръб, краката се огъват в коленете. Ръце по тялото. Бавно спускайте коленете си на пода, след това наляво и надясно. В това упражнение е включен само лумбалният участък, краката не се отделят от пода. Дишането е дълбоко, движенията са гладки. Направете 10-12 повторения.

Упражнение 6

Позицията е еднаква, коленете са огънати, ръцете по тялото са с дланите надолу. Поставете лявата пета върху дясното коляно. При издишване вдигнете десния си крак към себе си. Бавно издишайте и спускайте крака си на пода при вдишване. Направете 10 повторения с всеки крак.

В този видеоклип се разказват повече подробности и показват как да се правят упражнения за гърба с херния , разработени от Дикул.

Няма нищо трудно в тези упражнения, те просто се  изпълняват и не изискват специална физическа подготовка. Този метод се основава на четири постулати, които не могат да бъдат нарушени: правете упражнения всеки ден, правете упражнения поне 60 минути, спазвайте хигиената на гимнастиката и вярвате непоколебимо в успеха. Ако следвате тези прости правила, болката непременно ще отстъпи. Грижете се за себе си и за вашето здраве!

Ако ви хареса тази  статия – споделете я с приятелите си!

Video Playback Not Supported

Влез сега в най-бързо развиващата се здравна група в България.
Сподели своя опит!!! Присъедини всички свои приятели във "Фейсбук"
loading...